marți, 2 iunie 2009

My very own ecological footprint

Aproape pe orice canal ai deschide televizorul o să auzi vreo ştire despre faptul că planeta Pământ e în pericol şi că într-un viitor relativ apropiat ne vom autodistruge. Cauzele: poluarea şi încălzirea globală, ambele provocate de om de când cu evoluţia industrială. Problema e că planeta e suprapopulată şi Pământul nu deispune de suficiente resurse pentru a susţine pe toată lumea şi nici nu se regenerează suficient de repede.

Am găsit un site interesant care dacă completezi un chestionar îţi spune care e impactul tău asupra Pământului (nu trebuie să dai adresa de mail sau date personale): www.myfootprint.org

Dacă toată lumea ar trăi ca mine am avea nevoie de
1,62 planete Pământ.

Asta se pare că e o cifră peste media din România. Cauza principală: mi-am luat permis şi maşină şi am zburat până în partea cealaltă a lumii în cursul anului ăsta, că altfel eram mai în rândul lumii. Media la noi e de 1,3 sau 1,4. Şi e cea mai mică din UE. Asta e vestea bună. Vestea proastă e că există o legătură strânsă între nivelul de sărăcie şi amprenta asta biologică. Din cauza asta te şi întreabă la început din ce ţară eşti. Însă cum am putea scădea până la 0,8? Am refăcut testul bifând chestii de genul energie electrică obţinută în mod alternativ (mori de vânt, panouri solare), am zis că folosesc o maşină hibrid, nu cu benzină şi am zis că reciclez hârtia, plasticul şi încă nişte chestii (lucru care nu se întâmplă deloc în România). În felul ăsta, fără să schimb alte date, am ajuns la jumate.

Cum ziceam, ţara de provenienţă are o mare importanţă. Cu Emiratele Arabe Unite, completând testul în cel mai rîu mod posibil am ajuns la 22,9 planete Pământ, iar cu Republica Democratică Congo, făcând un test exemplar am atins performanţa de 0,05! Mă rog, pentru asta am zis că nu folosesc electricitate, că n-am maşină, că nu circul cu avionul, că nu folosesc transportul în comun şi că mă îmbrac în ţoale din blănuri de animale. Mai pe scurt, că trăiesc ca-n epoca de piatră, lucru care nu e chiar atât de neobişnuit în Congo... Dar astea sunt cazuri extreme. Media globală e puţin peste 2.

Niciun comentariu: