miercuri, 1 aprilie 2009

Crima perfectă

Următoarea întâmplare pe care o voi relata este cu adevărat demnă pentru data de 1 aprilie, Ziua Păcălelilor. Câteodată oamenii sunt aşa uşor de păcălit... Oricum, ideea este următoarea: dacă ţi se oferă un schimb avantajos (suspect de avantajos, aş zice) cu privire la un telefon mobil, gândeşte-te de două ori înainte de a accepta.

Într-o seară, în drumul spre casă, o... cunoştinţă, să sp
unem, a fost acostată de un individ aparent tare îngrijorat şi cu multe pe cap.
-Bă, nu vrei un telefon?
-Nu, nu. Mersi...

-Hai mă, că tocmai acuma l-am furat.
-Aoleu!
Cred că trebuie precizat că era vorba de un telefon Nok
ia N95. De asemenea, ar trebui menţionat şi faptul că la orice magazin costă vreo şaişpe' milioane (1600 RON).
-Hai, dă-mi şase milioane şi e-al tău!
-Nu, mă. Nici n-am atâţia bani la mine!
-Bine, hai cinci milioane...

-Nu, n-am!

-Patru

.......................
-Două. Dou
ă milioane!
-N-am bani mă, nu-nţelegi?!
.......................

[După vreo juma' de oră de milogit]
-Bine, hai că facem altceva. Ce telefon ai?
-Nokia 5000.

-Bine, hai că îţi dau N95-u' pe ăsta al tău.

Opa, tare tentantă oferta! Un telefon de şaişpe mil
ioane pe unul de trei milioane... Foarte avantoajos.
-Wow, păi... nu ştiu...
-Hai, că ţi-am zis că l-am furat de la unu' de la mine de la muncă şi nu pot să mă duc mâine la servici cu ăsta şmecher că se prinde.

.......................
-Bine, bine. Hai că-l iau.


Zis şi făcut. Necunoscutul scoate o pungă în care, chipurile, era cutia de la N95, îl bagă înăuntru şi i-l înmânează noului şi fericitului proprietar care, tranzacţia fiind efectuată, îşi vede de drumul spre casă. Dar acasă, mare mirare mare... În loc de telefon şmecher, în cutie nu se afla nimic altceva decât un SĂPUN! E adevărat, unul de calitate, dar, totuşi, un săpun... Ca să fiu mai precis, un săpun în valoare de trei milioane. Şi pe deasupra era şi "sculptat" în forma unui mobil. Asta ar fi putut avea două scopuri: ori dovedeşte că autorul este un criminal mastermind şi a pregătit totul în cele mai mici detalii, ori că scopul lui era să-l facă pe păgubit/fraier să se simtă şi mai penibil.


Ca toate cazurile ca acesta, păgubitul, sau mai bine zis fraierul, s-a dus la poliţie. Nu vă faceţi iluzii, poliţiştii care se ocupă de furturi şi alte probleme de genul ăsta nu sunt cu nimic mai integenţi decât ăia de la circulaţie. Cred că e limpede că şansele ca Nokia 5000-ul să mai fie văzut vreodată sunt minime. Ca să nu mai vorbim de acel N95...

În cazul de faţă, expresia "râd şi curcile de tine" se transformă în "râd şi miliţienii de tine". Sincer, dacă eram poliţist, nici eu nu cred că l-aş fi luat în serios pe unu' care vine la secţie cu o poveste ca asta. După ce apărătorii legii şi ordinii s-au amuzat bine, au catalogat infracţiunea drept înşelăciune. Dacă stăm şi ne gândim bine, CHIAR n-a fost furt, că totul a fost de bunăvoie.

Lasă mă, alţii care rămân fără mobil nu se-aleg cu nimic sau se aleg cu o bătaie. Tu te-ai ales cu un săpun...

Niciun comentariu: