miercuri, 21 ianuarie 2009

Poliţia... Nici nu ştiu care din ele

Din categoria "Miliţieniii NU ie proşti": acum câteva zile, când stăteam la coadă, ca tot omul, să-mi ridic şi eu permisul după atâta aşteptare, am asistat la o discuţie între doi indivizi de la secţia din Pipera, care probabil că erau unele dintre cele mai luminate şi mai geniale minţi din Poliţia Română. N-am ascultat decât puţin, dar ideea era împărţirea administrativă, să-i spunem aşa, a poliţiei. În România, dacă ne uităm puţin la maşinile de poliţie de pe drumurile publice, ne dăm seama că există aşa: Poliţia "normală", Poliţia Rutieră, Poliţia Comunitară, Poliţia de Proximitate, Poliţia Rurală şi încă câteva.

Şi pentru că trăim în România, atunci când ai o problemă cu nişte ţigani care vor şă te taie şi să-ţi ia banii, să nu te aştepţi ca Poliţia Rutieră, de exemplu, să intervină în vreun fel. Asta e, nu intră în atribuţiile lor. Ei dirijează circulaţia (vorba vine, că dacă e să ne luăm după circulaţia de pe şosele, n-ai zice) şi îi pică în draci pe doritorii de permis de conducere. Interesante noile modele de permis... Mai puţin culoarea: roz... Ain't that a little gay? Sau dacă ai probleme pe şoselele dintre marile bulevarde de la marginea oraşului, unde sunt mai mult case, cu tâmpiţi care nu ştiu să conducă şi îşi dezvoltă talentul, cu riscul de a-i lovi pe alţii, pietoni sau şoferi, să nu te aştepţi ca poliţia comunitară să intervină în vreun fel. Nu intră în "atribuţiile" lor, prin urmare, nu-i interesează...


Cel mai nou dintre departamentele astea e Poliţia Animalelor. A fost creată probabil de miliţienii care s-au uitat prea mult la Animal Planet. Dar, dacă ne gândim bine, cea mai mare parte a poliţiei este "a animalelor". La ce primate cu intelect supra-dezvoltat activează în cadrul ei... Oricum, ideea a fost una bună. Protecţia animalelor de cei ce le agresează. Dar, nu sunt prea sigur că funţionează. La cum am spus mai devreme că stă treaba cu poliţia în România, te gândeşti că atunci când a fost înfiinţată divizia asta, poliţia normală nu era în stare să se ocupe de probleme de genul ăsta. Dacă ar fi trecut un miliţian pe lângă unul care bătea o pisică, reacţia probabil ar fi fost: Băi, nu, nu merge. N-am ce să la fac, nu mă bag. Dă ăla nişte şuturi la pisica aia... E periculos ăsta. Tre' să-i chemăm pe ăia de la Antitero sau SRI sau o unitate specializată... Deci, aparent e o risipă de bani chestia asta. S-au rezolvat toate problemele ţării şi acum trebuie să ne ocupăm de pisicile şi câinii care-şi iau prea multă bătaie. O parte bună, totuţi ar fi că dacă ar fi cineva arestat din auza legii ăsteia, ar avea puşcăriaşii nişte amuzament. Ar intra în celulă cu cinci gorile d'alea pline de tatuaje, care abia aşteaptă să bage cuţitu' sau pula-n cineva, care i-ar zice aşa:
-Tu ce faci, bă? De ce eşti aicea?
-Păi... am bătut o pisică...

-Cu ce? Cu cuţitu', cu toporu', ceva?!

-No, i-am dat cu picioru'... Ş-am intrat la puşcărie...
Okay, dar când intri la puşcărie trebuie să te dai mare. Deci, Da, frate şi dup'aia l-am ciuruit pe proprietar cu un Kalaş, i-am tăiat familia şi i-am dat foc la casă. D'asta-s aici!

Ar mai fi o chestiune şi cu numele... E puţin impropriu. Nu e a tuturor animalelor. NU ştiu de ce, dar am impresia că n-or să apere sobolanii, de exemplu. În orice supermarket, există un raft de substanţe care omoară şobolanii în moduri cât mai creative: "asta îi face să explodeze în focuri de artificii colorate", "asta îi lasă de abia pot să se mai târească până la uşă", "asta le face creierii să explodeze" etc. Dar, frate, nu da şuturi la un câine sau la o pisică!! Deci, e o instituţia discriminatorie, şi astfel, posibil neconstituţională. Şi pe undeva prin ţară sunt câteva mii de vaci şi oi care urmează să fie transformate în salam şi sunt de acord cu mine. Şi, în final ar mai trebui să precizăm că, în bunul spirit al Poliţiei Române, dacă te vei plimba prin Ferentari şi o gaşcă de zece ţigani o să vrea să te termine, ei nu te vor apăra de o bătaie violentă.
-Ajutor! Ajutor!
-Poftim?
-Băi, nu. Lasă-l în pace... Vorbeşte. Dacă vorbeşte, nu-i treaba noastră.

-Au, au! În pizda mă-tii, ajutor! MIAU! MIAU!
-Nu... Poliţia Animalelor... Nu mă interesează. Chemaţi poliţia normală.


Deci, trăim în România şi asta ne ocupă tot timpul.

Niciun comentariu: