sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Ghidul şoferului bucureştean

Ei, am făcut un an de condus. Asta înseamnă că am scăpat de semnul de alte pericole din parbriz şi lunetă, cunoscut şi sub numele de "lămâiţă". Anul trecut pe vremea asta îmi luam permis după câteva luni de şcoală de şoferi şi două (sau trei, depinde cum priveşti lucrurile) încercări. Bilanţul: 2 morţi, 10 răniţi, 3 stâlpi, 5 pomi, 2 ziduri... Nu, nu! Asta ai putea auzi la ştirile de la ora cinci la PRO TV. Eu am avut mai mult noroc şi maşina e întreagă, eu sunt întreg, n-am omorât niciun pieton şi sunt verde şi protejez natura, întrucât n-am lovit niciun pom. Încă n-am avut ocazia să cotizez la bunul mers al economiei Departamentului Poliţiei Rutiere şi n-am nici puncte de penalizare.


Şi, da! Chiar am mers cu maşina. Nu de alta, dar exista posibilitatea de a avea performanţele acestea fără să fi făcut un kilometru, dar posedând permis. Aşa că după un an de "succesuri" pe şoselele patriei mi-am permis să întocmesc un mic "ghid" al şoferului bucureştean.
  1. Şoseaua e o zonă de război unde nu se iau prizonieri;
  2. A te lăsa depăşit e un semn de slăbiciune;
  3. Când eşti depăşit, calc-o şi nu-l lăsa! Cine se crede?? Arată-i cine-i şefu'!;
  4. Dacă eşti cu camionul şi mergi pe un drum cu o bandă pe sens trebuie să mergi EXACT în spatele camionului din faţa ta, să le faci viaţa grea nesimţiţilor care vor să te depăşească;
  5. Pentru că majoritatea şoferilor sunt ţărani, singura metodă de a conduce eficient e să fii mai ţăran decât ceilalţi;
  6. Dacă ai treabă undeva în centru şi găseşti un loc de parcare la o staţie-două de autobuz de destinaţie, OCUPĂ-L! Dacă n-o faci, s-ar putea să regreţi;
  7. Pe autostradă banda a doua e de bază. Nu contează că prima e liberă sau că îi blochezi pe alţii mai grăbiţi, tu n-ai ce căuta acolo;
  8. Când faci dreapta sau stânga sau când depăşeşti semnalul (luminiţa portocalie) e opţional;
  9. Când faci stânga într-o intersecţie şi n-ai o bandă specială pentru asta, opreşte-te chiar în mijlocul drumului. În situaţia asta un om inteligent ar opri pe linia de tramvai sau cât mai aproape de axul drumului. Nişte retardaţi! Şoseaua e a ta şi numai a ta şi poţi să faci ce vrei cu ea;
  10. Semnele de circulaţie şi regulile din codul rutier, în general, trebuie luate ca... sugestii.

Sper că se subînţelege că cele 10 puncte de mai sus sunt la mişto. Conduceţi cu grijă!

2 comentarii:

Alex spunea...

As mai adauga ca trebuie sa accelerezi atunci cand vezi semaforul pe verde la vreo 500 de metrii in fata. Poti motiva ca nu ai putut sa opresti :))

Laura spunea...

Eu am si alte reguli care implică diferite bâte și ciomege...