miercuri, 6 ianuarie 2010

McTaxa

În aceste vremuri de criză, când banii sunt din ce-n ce mai puţini pentru toată lumea, inclusiv pentru guvern şi bugetul de stat, ce fac parlamentarii? Ce ştiu ei mai bine: inventează încă o taxă şi încarcă şi mai mult cea mai lungă listă de taxe din Europa. E vorba de o taxă pe produsele de tip fast-food.

La prima vedere nu e o idee chiar aşa de rea. Serios. La fel ca tutunul şi alcoolul, fast-food-urile sunt periculoase pentru sănătate şi ele consumate în exces. Uitaţi-vă la americani... Într-un articol găsit pe net scria că primii vizaţi sunt: McDonald's - oricum n-am în gând să mai mănânc acolo, KFC - îmi plac aripioarele ălora, da' asta e, Snack Attack - e unul lângă ASE şi oricum vând doar porcării, toate la suprapreţ şi Burger King - astea există în la noi??? În afară de ăştia pe listă mai sunt şi producătorii de băuturi carbogazoase: Coca-Cola, Pepsi, European Drinks. Bine, în regulă... Nici sucurile acidulate nu fac bine.

Dar deşi pare a fi o idee bună, provine totuşi din România şi e făcută de nişte oameni al căror creier funcţionează doar parţial şi continuarea are ca unic scop umflarea bugetului statului şi al parlamentarilor, nicidecum protejarea sănătăţii oamenilor. Deşi e numită taxa FAST-FOOD sunt vizate şi cofetăriile şi patiseriile. Cu ăştia ce-or avea? De fapt se pare că sunt incluse pe listă mai toate alimentele care conţin sare, zahăr, grăsimi, aditivi şi E-uri "în exces". În funcţie de ce înseamnă "în exces", s-ar putea să fie vorba de o parte (foarte) mare a alimentelelor din orice supermarket şi chioşc de la colţ de stradă. Sigur, taxa nouă o să se regăsească în preţ. Mă întreb ce urmează. Contrabandă cu hamburgeri?

McDonald's România vs. McDonald's USA

Ziceam că nu-mi planific să mai mănânc la McDonald's. Motivul principal e că am avut ocazia şi "plăcerea" să mănânc la unul de peste ocean, chiar în capitala ţării unde a apărut. În România bănuiesc că lumea mănâncă acolo pentru că lucrurile pe care le vând ei sunt bune. Nesănătoase, dar bune. Arată bine, sunt gustoase ş.a.m.d. În America, cu două zile înainte să plec mi-am dat seama că eram acolo de mai bine de o săptămână şi nu mâncasem şi eu la McDonald's. Aşa că mă duc la cel mai apropiat. Comand un Big Mac, cartofi prăjiţi şi Cola. Mă duc şi mă aşez la masă să văd ce-am luat. De arătat, arătau exact la fel ca la noi. Big Mac-ul parcă era mai mic. Da, ştiu că sună ciudat, dar mai mic. Dar nu avea niciun gust. Nimic. Nici măcar salata din hamburger sau cartofii prăjiţi. Şi am stat cinci minute la coadă pentru un pachet de grăsime cu carne de la până la 1.000 de vaci şi chimicale cât cuprinde. Aşa arată sistemul alimentar american şi sistemul de producere a hamburgerilor europeni e o copie la scară redusă.


Niciun comentariu: