miercuri, 14 octombrie 2009

Metroul din Bucureşti

De când am început facultatea nu prea am mai circulat cu metroul. Parţial din cauză că am avut la dispoziţie alte mijloace de transport, parţial pentru că de mai multe luni am permis şi maşină şi parţial pentru că la linia de metrou care ar trebui să se termine undeva la cinci minute de casa mea se lucrează încă de pe vremea lu' Nea Nicu.

În ultima lună totuşi, m-am urcat în mijlocul de transport subteran cam o dată pe săptămână. De circulat, ăsta care e acum circulă destul de bine. De acoperit, nu acoperă oraşul atât de bine pe cât ar trebui să o facă. Asta e o mică problemă... Dar, circulând din nou cu metroul am observat unele schimbări pe hartă. Nu e vorba de staţii noi, Doamne fereşte, ci de NUME noi. O soluţie bunicică pentru a da impresia că s-a extins reţeaua.

Vechea hartă

Noua hartă

Unele staţii au fost numite după personalităţi. Staţia IMGB, penultima staţie de pe linia albastră a devenit Dimitrie Leonida (inginer, a construit primele staţii de telegraf din România). Linia de Centură, deschisă la sfârşitul lui 2008, a devenit Anghel Saligny (constructorul podului de la Cernavodă). Policolor, deschisă tot atunic, se numeşte acum Nicolae Teclu (chimist care a inventat un dispozitiv de ardere care îi poartă numele). Şi, în final, Semănătoarea devine Petrache Poenaru (inventatorul stiloului, fondatorul primului ziar în limba română şi revoluţionar pe vremea lui Tudor Vladimirescu).

Alte denumiri, pe de altă parte, au fost schimbate doar ca să se afle în treabă ăia şi ca să îi inducă în eroare pe călători. Armata Poporului e acum Lujerului. Mă rog, e destul de aproape de pasaj mi se pare. Staţia Industriilor se numeşte acum Preciziei. Nu ştiu exact de ce. Şi Depoul IMGB s-a transformat în Berceni, chiar dacă la câţiva metri mai încolo e ieşirea din oraş. Şi cea mai tare schimbare dintre toate, Laromet a devenit Laminorului, ca bulevardul din apropiere. Sau mai bine zis, o să devină, că încă nu s-a construit. Termenele de finalizare de pe plăcuţele de la şantierele de la staţiile de pe linia verde au evoluat în felul următor: 2000, 2004, 2006, 2009 şi acum e 2010. Nu ştiu de ce, dar cred că nici în 2010 nu o să am metrou lângă casă...

Şi pentru ca peisajul să fie complet, pe lângă harta cu noile denumiri, am găsit pe internet şi două hărţi cu planuri pentru noi staţii şi linii, una mai fantezistă şi mai ştiinţifico-fantastică ca cealaltă:

Nu am făcut decât şapte staţii noi în ultimii 20 de ani, şi alea cu chiu cu vai, dar avem în schimb planuri pentru metrou până la aeroporturi, până la Piaţa Progresului şi până în Drumul Taberei. Termenul pentru linia din Drumul Taberei e 2014. Cu toate astea, sunt pregătit să fac pariu pe orice că nu o să fie gata până atunci, De fapt, cred că o să avem noroc dacă or să se apuce de el până atunci...

Un comentariu:

Rheea spunea...

o sa aibe nepotii nostri nepoti cand se va termina de construit toate liniile astea noi de metrou...