sâmbătă, 17 octombrie 2009

Tehnocraţii ăştia!

A căzut guvernul! Nu e nimic neobişnuit sau care ar trebui să ne mire în asta. După ce a propus legi ca schimbările din codul rutier şi reforma "din temelii" a sistemului educaţional, e o consecinţă perfect normală. Guvernul condus de Boc a arătat că îşi merită numele şi că traducerea numelui în turcă chiar i se potriveşte perfect. Mă rog, i se potrivea. BOK = căcat (turcă).

Acum, ne trebuie prim-ministru şi miniştri noi. Şi se tot vehiculează pe la televizor varianta unui guvern condus de Klaus Johannis, primarul Sibiului, şi format din "tehnocraţi". Wow, sună mişto. Tehnocraţi... Sună chiar bine! Tehnocraţi în sus, tehnocraţi în jos. Tare. Am doar o singură nedumerire. Ce-i aia "tehnocrat"?? La câte canale şi programe de ştiri avem, nici măcar unul nu s-a deranjat să explice ce înseamnă asta de fapt. Aşa că intru frumos pe www.dexonline.ro şi caut. Am găsit asta:


Una dintre definiţiile date e luată din NODEX (NOUL Dicţionar Explicativ al Limbii Române). Hmmm, chestiile alea pe care le-am subliniat cu roşu m-aş aştepta să le găsesc în caietul unui copil mic care abia a învăţat să scrie, într-un articol de ziar prost sau pe bloguri scrise aşa, mai la repezeală, ca ăsta, de exemplu. Dacă vă întrebaţi de ce zice lumea că sistemul educaţional e ineficient, ăsta ar putea fi unul dintre motive. Mă rog, nu motiv, mai degrabă consecinţă. Dar poate că dacă nu cădea guvernul îl reforma şi repara Domnu' Boc BOK...

Mă gândeam să pun şi un steag turcesc pe fundal, dar ar
fi fost deranjul prea mare şi, mai important, ar fi
fost o insultă pentru turcii de pretutindeni

Niciun comentariu: