marți, 13 octombrie 2009

Miliţieniii şi ăia de ridică maşinele ie proşti de dăn gropi

Ieri, 12.10.2009

O zi de toamnă în Bucureşti.
Condiţii meteo: ~15°C, ploaie uşoară; nu tocmai favorabile pentru trafic (în Bucureşti)

A fost o zi în care am învăţat câteva lucruri importante despre cum se merge cu maşina în frumosul nostru oraş.

1. Ploaia

Pentru motive care îmi scapă ori de câte ori plouă în Bucureşti traficul se desfăşoară cu greutate. Fenomenul e cu atât mai ciudat încât nu e nevoie de o ploaie torenţială, ci doar de câşiva stropi, cum a fost cazul ieri. Plec de acasă, ca de obicei, vrând să fac drumul pe care îl fac aproape în fiecare zi până la Piaţa Victoriei. Pentru a ajunge acolo trebuie să trec pe Bulevardul Kiseleff şi pe la Arcul de Triumf. Din motive care momentan îmi scapă giratoriul de la Arcul de Triumf era blocat. Toamnă, ploaie, maşini, totul era ca într-un tablou. Traficul, mai ales, era chiar ca într-un tablou. La fel de nemişcat adică. Din cauza câtorva picături de ploaie am făcut 50 m în cinci minute. Nu cred că e nevoie să spun că de obicei nu durează mai mult de 30 de secunde să înconjori giratoriul ăla pe jumate...

2. Parcarea

După părerea mea, asta e cea mai mare problemă cu traficul în Bucureşti.Trăim într-un oraş în care patru maşini se bat pe un loc de parcare. Ăsta e motivul pentru care atunci când merg la şcoală nu vin niciodată cu maşina până la Piaţa Romană. Asta e, n-ai loc nici să arunci un ac. De circulat se circulă acceptabil cu excepţia orelor de vârf, dar dacă vrei să te opreşti din mers, ai o mare problemă. Şi ca să nu consum benzină degeaba şi să nu întârzii la ore cel mai bine e să o las pe la Victoriei. De obicei parchez într-un rond pe Kiseleff la un minut sau două de piaţă care arată cam aşa:


E loc pe margine pentru destul de multe maşini. Dar 4 maşini pe locul de parcare... Deci sunt destule şi pe margine, după cum se vede. Ieri, chiar dacă am venit acolo destul de devreme, n-am mai găsit loc pe margine şi am parcat mai pe mijloc (maşina roşie). În mod normal n-ar trebui să am probleme. Până acum n-am avut. Dar peste vreo cinci ore când vin să-mi recuperez maşina să plec acasă:

Scoate-o dacă poţi!

Pe la ora trei câteva dintre locurile de pe margine s-au mai eliberat, a mai parcat cineva în spatele meu şi un bou a parcat în dreapta mea. Desenul stângaci făcut în Paint de mai sus reflectă cu fidelitate situaţia de la momentul respectiv, maşina mea fiind singura care nu se putea mişca mai mult de 5
0 cm în nicio direcţie. Un metru mai în faţă sau mai în spate dacă parca şi retardatu' cu maşina albastră aveam şi eu loc să ies şi să-mi văd de drum. Dar nu... Evident, nu prea aveam nimic de făcut până când, spre norocul meu apar...

3. Ăia cu camioanele care ridică maşini parcate ilegal (şi câteodată legal)

Rondul ăla e unul dintre locurile unde mai vin ăia în pauze. Şi parchează ilegal, exact ca mai jos. Mă duc la prima maşină care apare acolo, la şofer.

Oare există alte camioanedestul de mari
ca să le ridice pe alea portocalii?
Întâmplător, maşina de aici chiar e parcată ilegal

- Nu vă supăraţi, sunt şi eu cu Loganul ăla de acolo şi am rămas blocat între patru maşini. Puteţi să mă ajutaţi şi pe mine?
- Păi care e?

- Aia de acolo.
- Da, văd că nu aveţi cum să ieşiţi. Dar............
- Păi nu puteţi să îl daţi pe ăla albastru mai în faţă cu un metru să ies şi io?
- Ah, nu. Nu e poate. N-avem voie.

- Păi nu e parcat ilegal??? Că văd că aproape blochează şi drumul...
- Da văd, dar îmi pare rău. N-am ordine să-l ridic şi eu nu sunt în măsură să fac constatarea şi...
- Deci, nici pe ăla de pe margine, de exemplu, (care în imagine e lângă semnul cu parcarea interzisă) nu puteţi să-l luaţi?? Că ăla chiar că n-are ce căuta acolo.
- Nu.
- Aha.
...........................................

Peste două minute mai vin încă două camioane de ridicat maşini. Dintr-unul din ele iese tot echipajul. Atunci îmi dau seama că toate aveau în dotare câte un poliţist COMUNITAR. Yeeee! Hai că poate rezolv cu ăla, doar e în uniformă. Da, sigur, cum să nu?...

- Bună ziua!
- 'Nă-zua!
- Am şi io o problemă. Vedeţi Loganul roşu de acolo? Am rămas blocat între ăia şi nu mai pot să ies.
- Aşea!
- Păi şi nu puteţi să mă ajutaţi? Ăla cu albastru e parcat ilegal, nu?
- Ăăăă, păi, ăăă... cre' că da. [Stăm un pic fără să zicem nimic, eu mă uit la el.] Păi da şi io ce să fac?
- Păi nu-l ridicaţi să-l duceţi de aici?
- N-am cum. Sună la 112!
- Păi de ce?? Nu e clar că e pus greşit?
- Ba da, da' nu-i de competenţa mea să constat.
[După câteva secunde, mirat]
- Dar... văd că... ăăăă... sunteţi în uniformă. De poliţist. Sunteţi poliţist, nu?
- Da. Da' tre' să vină ăia de la rutieră să constate, să facă poze...
- Păi, bă, trăi-ţi-ar, de ce te plimbi cu ei dacă nu eşti în stare de nimic?.......... Păi şi camioanele astea la ce sunt bune atunci? N-aveţi voie să faceţi constatări? Atunci de ce e pe fiecare camion câte un poliţist... comunitar, nu?
- Ce mă iei, mă, pă mine cu d'astea?! Vrei să-i chem p'ăia de la poliţie să vină să te ia la secţie să-ţi dea amendă? Ce mă iei, mă, pă mine cu jmecherii d'astea, ăă?
- Păi, staţi aşa, că v-am întrebat doar care e rolul dumneavoastră şi de ce vă plimbaţi cu camionul ăsta...
- PĂI C-AŞA-I ÎN REGULAMENT, D'AIA! E BINE??!
- ... [Cu gura căscată] Bă, tu eşti prost sau doar te prefaci?
- [Arătându-mi spre maşina albastră] Uite că vine ăla la maşină. Du-te şi vorbeşte politicos cu iel şi explică-i că n-a parcat bine, da?
.........................

Pe lângă faptul că ar fi fost datoria miliţianului să-i explice că e nesimţit vroia şi să mă duc să vorbesc "politicos" cu un ţigan (rrom) mare cu un lanţ la gât şi un tatuaj mare pe mână. Sigur că da... După ce că rămăsesem douăzeci de minute sau jumătate de oră cu maşina blocată, mă mai alegeam şi cu o bătaie.

Dar măcar din banii adunaţi din recuperarea maşinilor ridicate primăria scoate bani din care să construiască parcări şi pasaje şi autostrăzi suspendate... Nu-i aşa? Da... păi, ăăă... Nu, nu prea. În toate sectoarele afacerile din domeniu sunt private şi primăria nu obţine mai nimic în afară de chirii. Şi asta într-un oraş în care, repet, se bat patru maşini pe fiecare loc de parcare. Aşa că situaţia actuală nu o să schimbe prea curând. Ba mai mult, maşinile or să se înmulţească şi în loc de patru, or să se bată cinci-şase pe un loc şi probabil că nu o să mai merite să mergi cu maşina în oraş...

Niciun comentariu: