marți, 5 mai 2009

Nici grevă, nici examen, doar absenţe în catalog

Ba e grevă, ba nu e. Ba e teză, ba nu e. În continuare, articolul de astăzi din "Adevărul" cu privire la ce tâmpenii au mai făcut profesorii şi guvernul.

Profesorii au renunţat aseară la greva programată pentru astăzi, iar teza la limba şi literatura română a fost amânată pentru joi. Elevii sunt buimăciţi de toate schimbările de ultim moment şi mulţi dintre ei au chiulit astăzi de la ore, primind absenţe. Adevărul e că şi eu aş fi buimăcit. Pe vremea când eram eu la şcoală, când ziceau că e grevă, chiar aşa şi era.

După aproape şase ore de negocieri cu ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, zisă, pe bună dreptate, Abramburica, şi cu ministrul finanţelor, Gheorghe Pogea, sindicatele au decis aseară să suspende greva anunţată pentru astăzi, în ziua cu teza unică la română.

Dacă e "garantat Vanghelie", chiar că ne-am scos.

Dar mă întreb când s-a decis asta. Ieri, pe la şase sau şapte seara m-am uitat la ştiri şi toată lumea zicea că se face grevă. În condiţiile astea nu mi se pare anormal faptul că jumate din elevi "au chiulit". De asemenea, teza cu subiect unic a fost reprogramată pentru joi, 7 mai. Motivul a fost incertitudinea legată de ziua de azi, când au loc noi discuţii. Deci poate se mai hotărăsc încă o dată să mai facă grevă, după care or să se răzgândească din nou la 12 noaptea.

Dascălii se ceartă, copiii primesc absenţe

Naşpa, frate. Dacă tot se ceartă ar putea măcar să facă asta fără victime colaterale. Elevii, care u şi-au updatat informaţiile cu privire la deciziile luate de către sindicate, au lipsit astăzi de la şcoală. Cei care totuşi au venit, susţin că sunt bulversaţi de situaţia creată. No shit... Din cei 24 de elevi ai clasei a VIII-a A, de la Şcoala Generală nr. 45 din capitală, numai 14 au venit azi la cursuri. Aşa de mulţi? Una dintre eleve, Ramona Dinu, spune că a fost foarte stresată în această perioadă de posibilitatea de a nu susţine examenul. Ramona, am înţeles că tezele astea se dau chiar cu profesorii elevilor. Nu vin alţii din alte şcoli la supravegheat. Deci bănuiesc că oricum se copiază-n draci.

"Şi eu şi părinţii mei am fost de-a dreptul stresaţi. Eu sunt pregătită pentru examenul şi vreau să-l dau cât mai repede", a explicat adolescenta. Minunat... Mă întreb dacă comentariile astea chiar sunt adevărate sau ăştia de la ziar le-au băgat ei. George Florea, elev la aceeaşi şcoală, a declarat că nu i se pare în regulă ca teza la română să fie reprogramată atât de aproape de cea de la matematică, ce va avea loc în data de 13 mai. "Era mai bine dacă dădeam teza azi, pentru că aveam mai mult timp la dispoziţie pentru matematică. Ne-au ameţit schimbările astea!" a explicat elevul. Da, corect, cam confuză situaţia.

"Cred în luciditatea cadrelor didactice"

Şi eu cred în Moş Crăciun şi în spiriduşii magici de la capătul curcubeului. Asta a fost cu siguranţă perla zilei. Dacă elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a sunt stresaţi de soarta examenului, nu acelaşi lucru se poate spune despre liceenii care vor da BAC-ul anul acesta. Eu cred că elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a sunt puţin stresaţi de propria lor soartăşi că-şi bagă p***-n soarta examenului! "Nu cred că se va ajunge la boicotarea examenului de bacalaureat. Am încredere în luciditatea cadrelor didactice", a spus Rodica Bita, eleva la Clegiul Naţional "I. L. Caragiale". Legat de partea I: Da, boicotarea BAC-ului ar fi un lucru neplăcut, mai ales că ăsta chiar e un examen serios, spre deosebire de tezele alea naţionale." Legat de aprtea a II-a: Rdica, eşti proastă. Rău... Potrivit directorului liceului, Gabriela Băncilă, din cei aproximativ 1200 de elevi, 40% nu au frecventat astăzi orele. Cred că ar trebui să mai număraţi o dată. "Unii au profitat de situaţie şi şi-au luat vacanţă. Toţi elevii care au chiulit vor primi absenţe.", a spus directorul. Absenţe, care dacă într-adevăr au fost puse şi dacă oamenii ăia au o urmă de logică în gândire, le vor şterge.

Ce bine că am scăpat şi nu sunt în locul lor...

Niciun comentariu: