vineri, 17 iulie 2009

Steaua 2 - Újpest 0

În mod normal nu mă interesează fotbalul în mod deosebit, dar meciul ăsta mi s-a părut interesant. Oh, nu, nu m-am uitat la el că n-am răbdare. Ceea ce mi-a atras atenţia au fost suporterii. Nu ai Stelei, ci ungurii. Asta dacă pot fi numiţi suporteri. 1000 dintre ei au fost aduşi la Bucureşti cu trenul de la Budapesta şi au fost transportaţi ca deţinuţii. Chiat a întârziat câteva ore trenul că au stat în vamă să-i controleze şi ungurii şi românii.

Dar suporterii sălbatici nu sunt un lucru atât de rar în Europa: Manchaster United, Dinamo şi o grămadă de echipe din Italia. Totuşi mi-e puţin neclar în ce fel, după spusele reporterilor, îşi încurejau echipa strigând chestii de genul: Vesszen Trianon (Dispari Trianon/Moarte Trianonului), baszd meg románok (m*** România/românii) sau cigányi. Şi dacă au venit să facă scandal galerie, de ce au adus steaguri cu Ungaria de acum 90 de ani, în care din întâmplare era inclusă şi Transilvania?


Niciun comentariu: