Acum 30 şi ceva de ani când Ceauşescu a fost în vizită acolo şi a văzut "miracolele" Revoluţiei Culturale (în realitate dezastrul, dar nu i-a fost prezentată decât faţada) şi le-a aplicat României a distrus ţara. Dar situaţia e cu mult diferită acum. În ziua de azi China e una dintre cele mai puternice şi dinamice economii din lume şi posibil viitoarea mare putere mondială.
Şi unul dintre lucrurile pe care le putem învăţa de la ei e... cum se contruiesc drumuri RAPID. Mai jos am pus nişte imagini cu un pasaj suprateran construit în oraşul Shijiazhuang, situat în apropiere de Beijing şi capitala provinceiei Hebei. A fost terminat în şase luni: din februarie până în iulie. Fiecare poză e făcută la sfârşitul fiecărei luni.
Februarie: cred că asta era starea iniţială a intersecţiei cu probleme. Probabil s-au ocupat de problemele de natură juridică, care la noi durează o veşnicie.
Martie: Într-un timp foarte scurt (după standarde româneşti) se apucă de lucru.
Aprilie: deja începe să prindă contur
Mai: lucrările avansează cu viteza luminii
Iunie: incredibil, nu mai trebuie decât să-i tragă nişte dungi pe asfaltul proaspăt; clădirea din colţul din dreapta cu schele pe ea e aproape gata
Iulie: pasajul e gata şi e predat "la cheie" şi se circulă în condiţii bune; şi ca bonus a mai apărut un bloc (încă îmbrăcat în schele) în partea de jos
Ştiu că în 2007 şi 2008 China a consumat 50% din producţia mondială de beton, dar chiar şi în condiţiile astea mi se pare penibil că în Bucureşti nu suntem în stare să terminăm câteva pasaje: Băneasa şi Basarab. La primul se lucrează de ceva timp, dar nu avansează prea repede şi pe plăcuţa de la unul din şantierele celui de-al doilea scrie că trebuia să fie gata la 01.02.2009.
Şi în final, o soluţie chinezească pentru problema locurilor de parcare din Bucureşti. Şi în Guangzhou costa mai puţin decât 1,5 lei/oră cât e în Bucureşti...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu