miercuri, 20 iulie 2011

Lentile "pentru calculator"

De curând am fost să-mi schimb ochelarii. Nu pentru că s-au modificat dioptriile, că le am pe aceleaşi de peste cinci ani, ci pentru că ochelarii vechi deveniseră cam şantalii şi odată la două minute trebuia să-i împing la loc pe ochi.

Consultul - normal. Nu a fost primul, am mai făcut multe până acum, că doar port ochelari de jumătate de viaţă aproape. Casc ochii într-un aparat care nu ştiu exact ce face, dar îţi spune cam ce dioptrii îţi trebuie şi citesc ce mi se spune de pe un panou. După asta vine o întrebare pe care n-am mai primit-o până acum. Adică am mai primit-o, dar nu în contextul ăsta.
-Stai mult la calculator?
-Da, stau.
De asta am ajuns să am nevoie de ochelari, nu?
-Atunci nu vrei lentile speciale pentru calculator?

Păi vreau, da. De ce nu? Cică diferenţa de preţ nu ar fi foarte mare şi nici nu influenţează vederea negativ, nu? Definiţia lentilelor pentru calculator este următoarea: Sunt lentile special concepute pentru persoanele care stau foarte mult timp în faţa calculatorului (peste 6 ore/zi) ce au rolul de a îmbunătăţi şi menţene vederea la parametri normali eliminând stările de oboseală.

Însă definiţia asta omite unele lucruri. De exemplu, lentilele "pentru calculator" sunt uşor colorate... Aşa că dacă staţi într-o casă albă sau cu interiorul vopsit în alb sau dacă şcoala sau locul de muncă sunt vopsite în alb sau dacă bordul maşinii e alb sau maşina e albă, albul devine albastru deschis sau, după caz, verde deschis sau negricios, mai ales dacă nu bate soarele direct pe ele. Celelalte culori nu se schimbă prea mult sau schimbarea e insesizabilă, dar de la un moment dat încolo dispariţia albului din paleta de culori poate deveni enervantă. Al doilea detaliu ar fi diferenţă de preţ "mică". E un termen subiectiv. 70 lei în plus nu e tocmai o diferenţă "mică"...

Niciun comentariu: