sâmbătă, 25 septembrie 2010

O încântătoare şi captivantă poveste despre mersul cu automobilul prin Bucureşti - Partea a II-a: S.C. ILCOR AUTO ECO S.R.L.

Partea I

România este "the land of choice" şi totodată ţara în care o firmă de ridicări maşini poate avea un astfel de nume. Nici cel mai mare prost nu putea găsi un nume mai tâmpit. Şi cine e analfabetul responsabil pentru dezastrul ăsta? Nu bag mâna în foc, dar posibil primarul Sectorului 6, Cristian Poteraş, căruia cetăţenii cu drept de vot au avut bună-voinţa de a-i dărui un al doilea mandat. El e proprietarul firmei sau dacă nu el, vreo rudă sau cunoştinţă de-a lui. Sper că sunteţi fericiţi. Locuri de parcare noi sau alte facilităţi noi de orice fel - yok, ridicări de maşini - la greu.

Cel mai bun la ce? Campionatul de ridicat maşini şi
de mâncat hamburgeri?
La ce dimensiuni
are, ar trebui să vină ăia de la
Greenpeace să-l bage înapoi în mare.
Poza asta nu-i scoate în evidenţă adevăratele dimensiuni.

Să revenim: eu m-am dus în aceeaşi seară să recuperez maşina. Plătesc taxa de protecţie, că în esenţă, asta e şi sunt condus de un un individ care nu ştiu dacă avea câţi ani am eu (20) şi minte sau şcoală nici atât. Am ajuns la concluzia asta datorită frezei şi veşmintelor de cocalar şi a accentului de Ferentari-Rahova-Berceni. Să începem acum ce neregulile şi semnele de întrebare.

Neregula Măgăria 1

Cocalarul de serviciu mă conduce la maşină, are grijă să taie repede parodia de sigiliu de pe partea din faţă, o sfoară subţire, înnodată cu stângăcie şi îmi spune să verific maşina, să văd dacă e totul în regulă. Mă uit pe capotă - OK. Mă uit pe partea şoferului - OK. Portbagajul - în regulă. Dar pe partea dreaptă, ce să vezi? Uşa din faţă era întredeschisă şi încuietoarea din faţă era forţată. Cum am spus ieri, cu două săptămâni înainte încercase un începător să-mi spargă maşina şi îmi stricase încuietorile. Dar amărâtul ăla nu-mi le lăsase pe niciuna din ele în halul în care am găsit-o pe cea din dreapta în curte la ăia. Îl întreb pe însoţitor de ce e maşina aşa cum e. "Păi nu ştiu" şi ridică din umeri. Uşa SIGUR n-am lăsat-o deschisă că n-am mai luat niciun pasager în ultima vreme. "Păi nu-i treaba me". Mai stăm puţin de vorbă, încerc să mă lămuresc ce s-a întâmplat, dar la ce să te aştepţi de la aşa un om? După puţin timp, se întoarce, pleacă şi mă lasă cu maşina acolo. Ce-l doare pe el?Îl chemăm pe şef. Poate cu ăla am ce discuta. De unde?

-Păi e posibil să fi intrat cineva în maşină până să venim noi.
-Nu, n-a intrat nimeni, că nu lipseşte nimic.
-Păi şi atunci care e problema?
Păi cum care e problema? Am găsit maşina într-un stadiu jalnic după ce aţi umblat voi la ea şi pe voi vă doare-n cot! Din vorbă-n vorbă ajungem şi la ce am păţit cu două săptămâni înainte.
.......................
-Ah, deci deja erau cu probleme încuietorile!
-Da, dar nu erau în stadiul ăsta. Şi uşa nu era pe jumate deschisă.
-Păi poate a încercat altul s-o mai spargă...
Tu faci mişto de mine? Doi hoţi neîndemânatici în două săptămâni?? Nu crede nici dracu- una ca asta!
-Eu m-am gândit la altceva: n-a încercat nicun hoţ să intre, ci s-au jucat oamenii dumneavoastră cu încuietoarea şi din greşeală au stricat-o şi mai rău şi au şi deschis uşa.
-Ah, nu. Cum? N-aveau niciun interes, nu se poate...
-Nu din interes, din plictiseală.
-Ah, nu, nu cred...
-Atunci haideţi să scriem un proces verbal în care să consemnăm că aşa mi-aţi găsit maşina.
-Nu, nu intră în atribuţiile mele...
Opa, încercăm să ne eschivăm cumva? După încă câteva încercări, sunăm la 112 şi chemăm un poliţist de la "Poliţia necomunitară" să medieze puţin situaţia.

În 15 minute doi poliţişti necomunitari se afişează la firmă şi şeful se afişează şi el cu o constatare făcută cică de ridicători la faţa locului în care, într-adevăr, scria de uşa deschisă. Dar, chestia asta sau orice alt document erau indisponibile cu doar câteva minute înainte. OK, să zicem, de dragul ştiinţei, că un spărgător e de vină. Ce au făcut reprezentanţii onorabilei firme şi ai Poliţiei Comunitare în această situaţie? În loc să cheme organele autorizate să ia amprente, să facă o măsurătoare-două şi toate cele, au urcat frumuşel maşina pe trailer şi au dus-o la naiba-n praznic, în timpul întregului proces, practic ştergând toate urmele unui posibil jaf. Asta, conform Codului Penal, se încadrează binişor la "favorizarea infractorului".

Complici la infracţiune

Neregula Măgăria 2

În timpul discuţiilor reprezentanţii firmei tot ziceau că toate maşinile şi toţi şoferii sunt egali în faţa legii. Chestia e că Daciile Logan roşii cu motor de 1,6 sunt mai egale decât altele. Dacă într-adevăr aşa stau lucrurile, de ce nu aţi ridicat şi Jeep-ul din faţa mea? Şi ăla era la mai puţin de 25 m de trecere. Mult mai puţin. La fel şi alte şase-şapte maşini din faţa mea şi încă la fel de multe de pe partea cealaltă a drumului. Când m-am întors la maşină, ele erau acolo, iar a mea nu. Dacă verificăm numerele celorlalte maşini din preajmă din pozele făcute de poliţie, vom observa că exact aşa stau lucrurile. De restul nu s-a atins nimeni. De ce se aplică legea numai parţial dacă toate maşinile sunt egale? Justiţia şi-a făcut operaţie la ochi şi nu mai e oarbă?

Neregula Măgăria 3

Desigur, pozele făcute de la faţa locului, înaintea ridicării automobilului nu sunt disponibile pe loc şi se pot obţine doar în instanţă. Deci orice şofer nu are cum să ştie sigur dacă într-adevăr e vinovat de ceva sau nu. Cam mare lipsa de transparenţă...

Neregula Măgăria 4

În schimburile plăţii aferente "serviciilor" firmei ILCOR AUTO ECO am primit o factură şi un bon. Acestea am observat acasă că sunt puţin diferite de altele pe care le-am văzut până acum. Când ajung acasă, ce să vezi? Adresa de pe factură nu corespundea cu adresa de pe bon. Pe factură erau sediul social şi punctul de lucru, dar pe bon era o adresă de care nu ştie nimeni nimic. Şi ar mai fi un lucru. Eu ştiam că la naştere, fiecărei persoane îi e atribuit un număr de înregistrare numit CNP. Doamna Cristina X, cea care era la casierie de serviciu şi care a întocmit factura, are aşa ceva? Dacă da, de ce nu e pe factură, că aşa ar fi normal. Să fie o posibilă tentativă de evaziune fiscală chestia asta? Of, of, instituţiile ce au sarcina de a verifica astfel de lucruri nu vor fi deloc fericite...

Neregula Măgăria 5

Ultima, dar nu cea din urmă problemă: măi, voi măcar aveţi dreptul să intraţi cu mini-macaralele în zona aia? Aveaţi jurisdicţie în partea aia a oraşului? Ştiam că firmele de ridicări auto nu acţionează decât pe bulevardele mari şi teoretic nu ridică decât maşinile care incomodează traficul. Practica ne omoară... Însă strada unde parcasem eu nici nu se apropia de a fi aşa ceva... Nu găsesc nicăieri pe internet contractul cu primăria, deşi fiind document public, n-ar fi trebuit să-mi fie prea greu. Dar intenţionez să aflu.

TO BE CONTINUED
COMING SOON

PARTEA a III-a: CONCLUZII

2 comentarii:

mihai spunea...

Trist. In ce lume traim...

phidas spunea...

Poate ca nu stiai ca si doamna Udrea este implicata la ridicari sector 6. Ce profit urias!