duminică, 26 septembrie 2010

O încântătoare şi captivantă poveste despre mersul cu automobilul prin Bucureşti - Partea a III-a: concluziile

Partea I
Partea a II-a

O astfel de poveste nu poate avea decât un singur rezultat: ne vedem în instanţă. Ce sper să obţin din asta? Păi de preferat banii înapoi şi eventual ceva în plus. Aşa, pe post de daune. Dacă asta nu se poate, măcar să plătească amenzi şi şpăgi cât să le pară rău că au ridicat maşina mea şi probabil multe altele aiurea. Să plătească înzecit, mai pe scurt. Sau să-şi piardă cineva locul de muncă, aşa ceva. Teoretic, la câte nereguli sunt, măcar cu unele dintre ele ar trebui să am succes. Mai ales cu prima. Dar să nu ne facem prea mari speranţe. Nu de alta, dar să ne amintim a cui e firma asta: a celui din imaginea din ultima postare.

Plus că trăim în ţara în care legi de imporatanţă naţională se votează ÎN PARLAMENT cu 160 de voturi când nu sunt prezenţi decât 80 de oameni şi în care poliţiştii, apărătorii legii, fac miting neautorizat la Cotroceni. Au avut un motiv bine întemeiat să facă asta, dar tot sună puţin bizar. Şi asta e puţin spus. În condiţiile în care preşedintele şi ceilalţi conducători ai ţării fac ce fac nu mai poţi să ai niciun fel de încredere în justiţie şi nu te mai poţi baza pe nicio lege. Hmm, stai aşa mint. Am un pix aici, pe birou. Ia să vedem ce se întâmplă dacă îi dau drumul. Ei, a căzut pe jos. Deci, pe legile fizicii încă ne mai putem baza. Dar cine ştie pentru cât timp?

De cele trei puncte de penalizare nu mă aştept să scap şi nici să-mi recuperez cei 120 amendă. Ce să-i facem? Într-adevăr am încălcat o lege. O lege tâmpită, care nu-şi are locul în Codul Rutier sau oriunde altundeva şi o lege neaplicabilă în Bucureşti şi în alte oraşe ale ţării, dar O LEGE. Ca să-l citez pe un blogger mai de renume, România, te iubesc, futu-ţi morţii mă-tii! 25 m sunt o distanţă exagerată. Eu port ochelari cu dioptrii destul de mari şi sigur nu-mi trebuie 25 m ca să văd pietonii venind. Plus că e şi treaba pietonilor să se protejeze. Există o categorie aparte de oameni care au impresia că simplul fapt că se află pe zebră creează un scut invizibil în jurul lor care îi apără de coliziunile violente. Şi în multe alte ţări, unele membre UE, altele nu, şoferii nu au obligaţia de a opri la treceri. Printre aceste ţări se numără Italia, Turcia, China şi Rusia.

Am mai aflat şi că icoana Sfântului Cristofor, patronul călătorilor în accepţiunea Bisericii Ortodoxe Greaceşti, nu te apără decât atunci când te afli în mişcare. Până acum maşina asta nu a avut nicio zgârietură sau buşitură în trafic, toate incidentele s-au petrecut când stăteam pe loc.


Cum pot să scap de astfel de lucruri pe viitor

Cea mai la îndemână soluţie ar fi să mă gândesc de două ori înainte să parchez undeva. Dar cum am mai zis de 10.000 de ori e imposibil să faci asta în Bucureşti. Pentru a-i împiedica pe cei de la ridicări auto să-ţi ia maşina sau măcar pentru a le pune serios beţe-n roate, nu trebuie decât să parchezi cu roţile LIPITE de trotuar, fără a lăsa niciun fel de spaţiu liber. Maşina e apucată de cauciucuri.

Dar cea mai bună soluţie, greu de aplicat ce-i drept şi nu imediată, e următoare: când Loganul o să-şi dea ultima suflare, o să-mi cumpăr MONSTER TRUCK.


Cu o chestie d'asta pot să parchez liniştit "în zona de acţiune a indicatorului oprirea interzisă, pe trecerile la nivel cu calea ferată şi la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi înapoi de aceasta, pe poduri şi pe sub pasaje denivelate şi pe viaducte, în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate mai mică de 50 m, pe trecerile de pietoni ori la mai puţin de 25 m de aceastea, în intersecţii, în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, în dreptul altui vehicul de pe partea carosabilă, în locul în care se împiedică vizibilitatea unui indicator sau semnal luminos, pe pistele obligatorii pentru pietoni şi/sau biciclişti, pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, pe partea carosabilă a autostrăzilor (că şi avem multe), drumurilor expres şi a drumurilor naţionale, pe trotuar dacă nu se asigură un spaţiu de cel puţin 1 m pentru pietoni şi în locurile în care este interzisă depăşirea. Să-i văd cum reuşesc să ridice aşa un "monstru de camion" din locurile alea!

Niciun comentariu: