duminică, 9 mai 2010

Ăia de la BCR sunt disperaţi după clienţi


~10.11.2008


Cam la trei-patru săptămâni de la începutul primului na de facultate fiecare student de la ASE trebuie să completeze un formular cu datele personale şi să semneze un contract prin care se angajează să respecte regulamentul facultăţii. Care o fi ăla, nici până în ziua de azi nu ştiu, că nu am avut curiozitatea să-l citesc... La sfârşitul formularului trebuie să bifezi căsuţe cu DA şi NU. Una dintre întrebări este dacă vrei card la BCR sau nu. Îndrumat de spiritul de turmă, evident am urmat restul oilor şi am bifat "DA". Dar peste câteva zile m-am gândit să nu mai fiu oaie şi să nu iau cardul ăla, mai ales că nu erau date detalii de niciun fel despre tipul contului, condiţii, dobândă etc. Plus că peste câteva săptămâni oricum mi-am făcut card la ING, care aveau o ofertă mai bună pentru studenţi. Cum să mă scap de cardul de la BCR? Simplu: nu-l ridic. Ni s-a spus că dacă nu-l ridicam în termen de trei luni, urmează să fie dezactivat.

~05.02.2009

În preajma acestei date primesc un telefon:

-Alo!
-Alo! Domnul [...] Ştefan?
-Da, la telefon.
-Bună ziua, mă numesc Cutărica şi vă sun din partea BCR. Sunteţi student la ASE, nu? Şi aţi completat formularul pentru card la banca noastră, nu?
-Da.
-Vroiam să vă informez că este gata şi că puteţi să-l ridicaţi de la sediul nostru din Lipscani.
-Ah, păi... Cred că am să renunţ la el.
-Aha, am înţeles. Pot să vă întreb din ce motiv?
-Am făcut între timp un card la altă bancă, unde condiţiile sunt mai bune şi nu mai am nevoie de un al doilea cont.
-Am înţeles. Dar perioada de trei luni în care vă puteţi ridica cardul şi în care vă puteţi activa contul expiră într-o săptămână. În cazul în care vă răzgândiţi, puteţi veni la sediul băncii noastre între orele 10:00-18:00. În cazul în care nu veţi face asta, vom anula contractul, iar cardul şi contul vă vor fi dezactivate.
-Ah, bun. Mulţumesc pentru anunţ.
-Cu plăcere. O zi bună!
-Numai bine!

Până aici nimic anormal. Vroiau şi ei să se asigure că sunt Termenul limită a venit şi a trecut. Cardul BCR nu l-am ridicat, că nu aveam nevoie de el, am păstrat cardul ING şi mi-am văzut de treabă.

~10.11.2009

Primesc alt telefon, posibil de la aceeaşi doamnă care m-a sunat cu mai mult de jumate de an înainte.

-Alo!
-Alo! Domnul [...] Ştefan?
-Da, la telefon.
-Bună ziua, mă numesc Cutărica şi vă sun din partea BCR. Aveţi un card student la noi.
Ce???? Era să am cândva în trecut, dar am renunţat la idee!
-Nu, nu am. Adică, mă gândeam la un moment dat să-mi fac, dar am renunţat la idee.
Cred că avea un discurs pregătit dinanite:
-Ah... Nu veniţi să vă ridicaţi cardul?
Hmmm, am mai purtat conversaţia asta vreo juma' de an...
-Păi nu prea am cum să fac asta... A fost dezactivat, nu? Că cele trei luni în care puteam să-l ridic au trecut acum mult timp.
-Ah, nu. Cardul este încă aici. Dacă vreţi puteţi să veniţi să-l ridicaţi.
-Ăăăă, păi nu vreau... După cum v-am mai spus când aţi sunat ultima oară, nu am nevoie de el fiindcă am acum un card la altă bancă.
Acum mai bagă o replică din discursul pe care probabil că îl avea pe o foaie în faţa ei. Nu cred că era tocmai replica corectă, dar încerca şi ea...
-Ar fi bine să-l ridicaţi.
Începi să mă enervezi...
-Şi de ce ar trebui să fac asta?
Stă puţin, probabil să caute răspunsul în foi:
-Păi dacă nu veniţi acum or să înceapă să se adune taxe, comisioane şi... e păcat.
Bă, tu eşti proastă? De unde comisioane şi taxe la un card şi un cont care (se presupune că) nu există?! Neavând chef să încep o discuţie fără sens:
-Aha... Da, mulţumesc pentru anunţ.
-Puteţi să veniţi între...
-Da, da, da, ştiu programul!
-Ah, bine. La revedere!
-La revedere!

Asta da publicitate agresivă... Există anumite reguli de conţinut care trebuie respectate de cei ce îşi promovează produsele, indiferent de ce fel. Dar o-i avea voie să-ţi minţi clienţii sau posibilii clienţi oare?

*Aceeaşi poveste s-a mai repetat şi la alţii

2 comentarii:

Unknown spunea...

Cei de la BCR nu sunt disperaţi după clienţi, ci după fraieri care să le dea comisioane pentru că se folosesc de banii lor. Ia cere un împrumut BCR să vezi atunci prin ce hăţişuri intri.

Unknown spunea...

Buna seara
Ati fi interesat de un schumb de linkuri cu site-ul www.filmesubtitrate.info? Astept un e-mail de la dumneavoastra la filmesubtitrate.info@gmail.com
O seara buna,
Stefan