De aproape un an prin Bucureşti au început să mişune nişte camionaşe portocalii, cu o mică macara pe spate, care au unicul scop de a ridica maşinile parcate incorect şi care incomodează traficul. La prima vedere pare o iniţiativă lăudabilă. Cei care greşesc, să plătească! Corect, nu? În principiu, da. Doar că de când merg cu maşina prin frumosul nostru oraş mi-am dat seama de un lucru: nu traficul în sine este rău, adică nu mersul cu maşina, că se merge destul de bine dacă nu e ora de vârf. Când vrei să te opreşti din mers e marea problemă... Trăim într-un oraş în care patru sau cinci maşini se bat pe un loc de parcare.
Nu există prea multe parcări subterane, nici parcări supraetajate, iar de parcări din alea cu sisteme hidraulice de ridicare a maşinilor, cum au japonezii, chinezii, nemţii sau americanii, nici nu se pune problema. În alte cuvinte, nici să vrei să parchezi în mod cinstit şi corect, n-ai unde. În condiţiile astea ăia de ridică maşini nu fac populaţiei niciun bine şi devin o povară.Dar măcar banii rezultaţi din ridicarea maşinilor parcate aiurea ajung la bugetul administraţiei locale şi urmează să se regăsească în poduri şi pasaje, semafoare sincronizate şi o reţea de transport public extinsă, nu? Hahaha, da sigur! Cum să nu... Rareori se întâmplă aşa ceva în România şi doar o mică parte din banii din bugetul administraţiei se duc pe lucruri de interes public. Dar nu e cazul banilor rezultaţi din ridicarea de maşini. Nu pentru că ar fi cheltuiţi cu cap, Doamne fereşte, ci pentru că nu ajung la primărie. Firmele care ridică maşinile sunt afaceri private şi primăria încasează foarte puţin sau nimic.
Până acum nu am evidenţiat decât probleme în sistem... Hai să continuăm! De parcă lucrurile de până acum n-ar fost suficiente, câteodată mai ridică şi maşini parcate corect. Şi am şi poze! Azi la ora 08:50 pe Strada Căderea Bastiliei, la doi paşi de intrarea în ASE se întâmplau următoarele:
Ce e în neregulă cu maşinile parcate acolo??
Indicatoare cu parcarea interzisă nu sunt şi nu incomodează pe nimeni.
Indicatoare cu parcarea interzisă nu sunt şi nu incomodează pe nimeni.
Dar ar fi bine de ştiut că firmele astea acţionează pe nişte perimetre destul de restrânse, dar circulate. Mai jos, o hartă cu lista completă:
Deci dacă ne ducem puţin mai la marginea oraşului, pe Bulevardul Bucureştii Noi, de exemplu, nu interesează pe nimeni maşinile parcate aiurea:
Aia cu roşu e chiar lângă semnul cu parcarea interzisă,
la fel ca şi celelalte. Cei drept, n-am stat decât vreo cinci minute.
Dar puteam s-o las acolo şi până mâine, că nu venea nimeni s-o ia.
Şi pentru ca circul să fie complet, sunt chiar lângă Secţia de Poliţie nr. 5
la fel ca şi celelalte. Cei drept, n-am stat decât vreo cinci minute.
Dar puteam s-o las acolo şi până mâine, că nu venea nimeni s-o ia.
Şi pentru ca circul să fie complet, sunt chiar lângă Secţia de Poliţie nr. 5
9 comentarii:
Si in sectorul 4 au aparut indicatoare ce te anunta ca se ridica masini. Acestea se vor ridica incepand cu 15 aprilie 2010 si se pot lua inapoi de strada Turnu Magurele, nu stiu insa numarul.
semnul ala cu x nu semnifica parcarea interzisa ci oprirea interzisa.
Si in primele poze masinile stationeaza pe partea carosabila ceea ce nu prea este permis.
Spre ex. pe A1 sau A2 nu exista semne de genul ala. Asta inseamna ca poti parca?
Subiect sensibil, asta cu parcarile. Tocmai sunt in razboi cu un vecin pentru locul din fata blocului...
@mine: Uraaa! Mai trebuie doar sectorul 5.
@dosarelepix: Parcare, oprire... Potato, patato... Şi de vreme ce semnul cu o singură dungă roşie pe fond albastru nu l-am văzut în viaţa mea, o să presupun că e ceva de genul same shit, different name. Recunosc că am uitat care e diferenţa dintre ele de când am dat examenul până acum. Dar că nu e permisă staţionarea, sau cum vrei să-i zici, pe partea carosabilă? Asta nu! E interzisă în condiţiile în care se găseşte semnul de care vorbeai mai devreme. Apropo, strada în cauză dacă te uiţi bine, e cu sens unic şi spaţiile pe care sunt parcate maşinile sunt desenate frumuşel pe asfalt. Şi se parchează maşinile pe ea aşa de când cu lumea, la fel şi pe orice altă astfel de stradă din Bucureşti. Şi pe autostradă nu poţi să stai pe loc pentru că nu e făcută pentru asta. Scrie în regulament. Dă-mi voie să presupun că ori n-ai permis, ori încerci să-l obţii, ori nu conduci prea des.
@Piperusha: Da, şi în Bucureşti parcările de la blocuri sunt neîncăpătoare. Mai bine zis, mai ales :)) Dar am văzut că în multe zone se practică rezervarea locurilor de la primărie. Contracost, evident. Dacă parchează altcineva pe locul tău, poţi să îi chemi pe ăia cu camionaşele cu macara să facă ceva util şi să-i ridice maşina respectivului, nu ca în pozele de mai sus.
@Stefan114:sincer...am permis de aproape 4 ani...dar nu asta e legatura. Nu pricep de unde atata frustrare? Ti-a fost ridicata masina? Tu chiar nu ai inteles ca in tara asta fiecare face ce vrea?(inclusiv firmele si institutiile statului)
Hmmm, de la a explica ce e gresit in ce ai spus cu parcarea la frustrare e cale lunga, dar whatever... Oricum, din fericire nu mi-a fost ridicata masina. Inca :)) Desi la cum se prezinta situatia, n-as exclude posibilitatea asta. Si ca in tara asta institutiile statului fac ce vor ele, dupa cum bine ai observat, nu trebuie sa cauti prea mult exemplr :)
In Austria sunt sute de locuri de parcare libere,acolo daca parchezi ilegal esti idiot.Acolo ar fi bun un demers de acest gen,la noi insa in niciun caz.Ok,sa zicem si la noi,dar numai in cazul in care cu banii stransi din amenzi sa se realizeze parcari.
Dar...,macar am scapat de comunism:))!
Din nefericire, de Austria ne despart aproape 1000 km şi vreo 30-40 de ani...
Trimiteți un comentariu