Acum aproape trei săptămâni s-a extins reţeaua de metrou a Bucureştiului! Nu, nu e vorba de vreo linie nouă, Doamne fereşte! Doar două staţii, lucrare care conform Ministerului Transporturilor "nu a întârziat nici măcar o zi". O zi cu siguranţă că n-a întârziat. A întârziat 21 de ani... Şi ca să fie cât mai exactă descrierea, nici măcar nu a fost terminată lucrarea. Visul metroului din Bucureştii Noi e încă departe de a fi complet.
Pe lângă staţiile inaugurate (Jiului şi Parc Bazilescu), care sunt perfect normale şi nu au absolut nimic ieşit din comun, în plan mai erau alte două (Laminorului şi Străuleşti). Acum să detaliem povestea. Datele nu mi le mai amintesc cu exactitate, dar şirul evenimentelor e corect.
- Octombrie 1988: Încep lucrările la Magistrala 4 de metrou. Termen iniţial de finalizare: septembrie 1990;
- Decembrie 1989: Moare Nea Nicu. La fel ca în cazul altor proiecte de amploare, lucrările se opresc brusc la scurt timp;
- După 1990: Lucrările continuă, dar într-un ritm foarte încet;
- 1994: Se infiltrează apă din pânza freatică în tunelul care, apropo, era săpat încă din vremea în care mai trăia Ceauşescu;
- ~1997-98: Tunelul e golit de apă. În timpul în care a fost inundat a servit drept mediu de exerciţii pentru scafandri;
- 2000: Sunt date în folosinţă două staţii noi (Griviţa şi 1 Mai) şi două extensii la staţii deja existente (Gara de Nord 2 şi Basarab 2). Lucrările avansează în continuare în ritm de melc;
- 2000-2010: La şantierele celor două staţii în construcţie apar în fiecare an noi termene de finalizare. O ordine aproximativă a acestora ar fi: 2004, 2005, 2006, ianuarie 2007. Urmează o pauză în care semnul nu se mai schimbă şi partea cu termen de finalizare e tăiată de tot. După se reia şirul: iunie 2009, septembrie 2010, ianuarie 2011, AUGUST 2011. În cele din urmă se hotărăsc să lase termenul final iulie 2011. Deci mă gândesc că e posibil ca în mintea lor să le fi dat în folosinţă chiar înainte de termen...;
- ~2020: Premierul inaugurează ultimele două staţii ale Magistralei 4 de metrou cu o panglică mai lungă decât traseul în sine.
Astfel, extrapolând putem concluziona că Magistrala 5 (Drumul Taberei), de aproape două ori mai lungă decât Magistrala 4 va fi gata undeva în preajma anului 2040.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu